Skoč na obsah Skoč na menu
nová stránka

Slovenský tím vyhral nad Chorvátskom

PDF  poslať odkaz na túto stránku emailom  vytlačiť 

Slovenský tím vyhral nad Chorvátskom

Chorvátsky súper a ani tropické horúčavy nezabránili Slovenskému tímu vo víťaznej jazde. V nedeľu 5. augusta sa totiž na dráhe v Žarnovici zmocnili vedenia už v prvej jazde domáci pretekári a toto vedenie už z rúk nepustili. Asi 800 divákov bolo svedkami bojovného výkonu celého Slovenského tímu.

 

Už štvrté medzinárodné plochodrážne podujatie tejto sezóny mohli vidieť fanúšikovia na žarnovickom štadióne. Aj tentoraz sa však musel domáci Slovenský tím zaobísť bez svojej najväčšej opory Martina Vaculíka, ktorý sa v minulej sezóne najväčšou mierou postaral o zdrvujúcu porážku Chorvátskeho tímu v Žarnovici. Aj napriek tomu však dokázali ostatní členovia tímu vďaka bojovnému výkonu poraziť chorvátskeho súpera.

Úvod pretekov, ktorý už tradične patrí slávnostnému nástupu a predstavovaniu jazdcov a činovníkov pred hlavnou tribúnou, sa tentoraz odohral netradičným spôsobom. Delegovaných činovníkov totiž na nástup priviezol vrtuľník. Práve vrtuľník pána Popraca z Horných Hámrov bol potom k dispozícii aj pre divákov na štadióne, ktorí si na atrakciu, ktorou bolo lietanie nad štadiónom, našli čas, odvahu a peniaze. Rovnako tak vďaka nemu vznikli fotografie areálu štadióna, ktoré sú často zberateľskou raritou medzi motoristickými fotografmi.

Pohľad na súpisky oboch tímov pred pretekmi sľuboval vyrovnaný boj o víťazstvo. No už prvá jazda predznamenala ďalší priebeh. Fritz Wallner, ktorému sa bojovnosťou nikto v nedeľu nevyrovnal, dokázal za seba po štarte odsunúť všetkých súperov a jazdu aj vyhrať. Kapitán tímu Martin Málek sa však po slabom štarte musel vysporiadať najprv so Slovincom v chorvátskych službách, Jernejom Pečnikom, aby potom atakoval druhého Renata Cvetka, ten však atakom odolal a jazda skončila 4:2 pre domácich.

Druhá jazda zdvihla divákov zo sedadiel. Po doslova raketovom štarte sa dopredu dostal Ján Halabrín. Za seba odsunul papierovo najväčšie opory Chorvátskeho tímu Dina Kovačiča a Matica Ivačiča. Aby tomu nebolo dosť, začal si svoj náskok pred nimi zveľaďovať a s prehľadom došiel do cieľa ako prvý. Druhý slovenský zástupca v jazde, 43-ročný Ján Mesiarik, ktorý prežíval svoj ostrý comeback po 21-ročnej prestávke, síce v prvej zákrute ešte ohrozoval tretieho Ivačiča, no potom už na neho nestačil. Vďaka Halabrínovi tak jazda skončila pomerne prekvapujúco zmierlivo 3:3.

Tretia jazda priniesla veľké sólo pre domácich. Po štarte sa dopredu dostali Martin Málek a Patrik Nagy tesne nasledovaní Jernejom Pečnikom. Na čele sa nakoniec usadil kapitán domácich. Za ním jazdil maďarský junior v slovenských farbách, ktorý musel dve kolá odolávať atakom Pečnika, no potom už bezpečne dojazdil na druhej pozícii. Posledný cieľom prešiel iba 15-ročný Karlo Majnič. Jazda tak skončila jednoznačne 5:1.

V štvrtej jazde ukázal bojovného ducha Fritz Wallner. Bez obáv to dal v nájazde medzi svojich súperov, aby sa tak síce dostal pred Cvetka, no za Ivačiča. Tomu potom nepríjemne dýchal na chrbát počas celých štyroch kôl, no zdolať ho sa mu nepodarilo. Znamenalo to, že domáci utrpeli prvú prehru 2:4.

Priebeh piatej jazdy opäť ovládli domáci. Opäť výborný štart predviedol Ján Halabrín, pred ktorého sa v prvej zákrute dostal iba Martin Málek. Potom boli diváci svedkami nielen veľkého sóla domáceho kapitána, ale aj smoly Jána Halabrína. Takmer počas celej jazdy to vyzeralo, že tento domáci borec dokáže ustrážiť za sebou chorvátsky 18-ročný talent Dina Kovačiča, no jazdecká chyba Halabrína  v poslednej zákrute znamenala vybojované druhé miesto pre Kovačiča o niekoľko centimetrov pred domácim pretekárom. Aby tomu nebolo dosť, po jazde nasledoval z depa telefonát rozhodcovi pretekov Ľubošovi Šmondrkovi, počas ktorého podal protest chorvátsky manažér Mario Ružman, nakoľko Martin Málek odjazdil jazdu s nesprávnym povlakom na prilbe. Podľa pravidiel bol teda dodatočne vylúčený a Chorváti mohli oslavovať svoju druhú víťaznú jazdu v pomere 2:4 pre domácich.

Jedno vylúčenie priniesla aj šiesta jazda. Dvojminútový limit totiž nestihol Ivačič a po jeho vylúčení, tak odštartovali iba traja jazdci. Bez problémov si s Majničom poradili tak Patrik Nagy ako aj Ján Mesiarik a Slováci sa mohli radovať z víťazstva 5:1.

Že nie vždy platí do tretice všetko najlepšie, sa mohol presvedčiť na štarte svojej tretej jazdy aj Ján Halabrín. Po dvoch vydarených štartoch svoj tretí štart "zaspal", čo nestihol napraviť a do cieľa prišiel posledný. Pred ním sa však odohrávali ťažké boje, ktorých hlavným hrdinom nebol nikto iný ako Fritz Wallner. Ten sa dostal do prvej zákruty ako tretí v poradí. No už vo výjazde sa dostal na druhú priečku, keď Kovačič s Cvetkom nezvládli jazdu v dvojici a Fritz predbehol prvého menovaného. Potom sa doslova zahryzol do Cvetka, ktorého po viacerých súbojoch predbehol v treťom kole. Vďaka tomu zachránil pre domácich aspoň remízu 3:3.

Jazda s poradovým číslom osem priniesla vylúčenie za dvojminútový limit aj pre domácich. Tentoraz ho totiž prekročil Ján Mesiarik. Na štart sa tak postavil Martin Málek proti dvojici Slovincov v chorvátskych službách Ivačičovi a Pečnikovi. Do prvej zákruty sa prvý dostal Ivačič, no vo výjazde si s ním za veľkého nadšenia divákov, poradil Martin Málek a tým zachránil remízu pre domácich.

Deviata jazda priniesla pekný súboj medzi Kovačičom a Halabrínom. Po štarte sa s Kovačičom najlepšie vysporiadal Patrik Nagy a prakticky nikým neohrozovaný prišiel do cieľa ako prvý. Za jeho chrbtom zvádzali súboj až do cieľa spomínaný Dino Kovačič a Ján Halabrín. Dino však dokázal za sebou udržať Halasa a ten sa musel uspokojiť s tretím miestom a stavom 4:2 pre domácich.

Po jazde nasledovala 4-minútová prestávka, nakoľko do nej nastupovali opäť Patrik Nagy a Ján Halabrín. Vyčerpanosť z veľkého súboja z predošlej jazdy sa prejavila u Jána Halabrína, ktorý odštartoval ako posledný a aj napriek tomu dokázal v prvej zákrute predbehnúť Jerneja Pečnika a dokonca atakovať neskôr aj druhú pozíciu Cvetka. Nakoniec však po problémoch v druhej zákrute tretieho kola ho naspäť predbehol Pečnik a Halas sa musel uspokojiť s posledným miestom. Pekný súboj predviedol tentoraz aj Patrik Nagy. Po štarte sa totiž dopredu dostal Renato Cvetko práve pred Patrikom. Ten však neskladal zbrane a po ataku z výjazdu prvej zákruty už udával tempo jazdy on.

Doslova učebnicovú jazdu predviedli Martin Málek a Fritz Wallner. Jazda s poradovým číslom jedenásť totiž patrila im. Po štarte sa na čele usadil Martin Málek nasledovaný práve Fritzom. Obaja tak nedali šancu Chorvátom, najmä nie Kovačičovi, ktorý prekvapujúco podával opäť rozpačité výkony, podobne ako tomu bolo počas žarnovického semifinále ME jednotlivcov. Jazdu tak domáci ovládli v pomere 5:1.

Tretiu, a ako sa neskôr ukázalo aj poslednú víťaznú jazdu, mohli Chorváti oslavovať v cieli 12. jazdy. Dobre odštartovať sa totiž nepodarilo tak Fritzovi Wallnerovi ako aj Jánovi Mesiarikovi. Fritz však neskladal zbrane a z výjazdu prvej zákruty sa prehnal okolo Cvetka. Potom tvrdo atakoval aj Ivačiča, no ten mu odolal. Aj v ďalšom priebehu jazdy, keď sa už zdalo, že Fritz sa dostane pred svojho súpera, Ivačič odrazil jeho útok a do cieľa došiel s minimálnym náskokom.

Po dvanástej jazde sa na dráhu dostali opäť aj začínajúci jazdci zo Speedway Clubu Žarnovica, 17-ročný Patrik Búri a 14-ročný Adam Čarada, ktorých doplnil 15-ročný Dominik Slezák zo Zohora. Tentoraz si však vyskúšali jazdu aj na pásku. Po štarte sa vedenia ujal Patrik nasledovaný v tesnom závese Dominikom. Ten sa snažil svojho súpera po celé tri kolá predbehnúť, no Patrik nakoniec svoje vedenie udržal a vyhral tak svoju prvú, aj keď exhibičnú jazdu.

Trinásta jazda priviedla na štart tretieho a štvrtého najlepšieho pretekára z každého tímu. Za domácich to bol Martin Málek a Ján Halabrín. Štart ovládol Cvetko pred Málekom. Za nimi sa usadil Halabrín pred Pečnikom. Martin Málek sa síce pokúsil predbehnúť Cvetka, no ten si vedúcu pozíciu uhájil. Keď sa už zdalo, že jazda sa skončí remízou, prišiel v druhej zákrute tretieho kola nečakaný pád od Jána Halabrína, cez ktorého sa dostal aj Pečnik, ktorý už na začiatku tretieho kola prestal javiť záujem o jazdu. Nakoniec však bola jazda prerušená, keďže Ján Halabrín nestihol dostatočne rýchlo odtiahnuť svoj motocykel na trávnik a hrozilo tak nebezpečenstvo pre ostatných jazdcov. Toto sa však nepáčilo Chorvátom, ktorí podali protest, keďže sa cítili byť ukrátení už o isté body. Nakoniec sa ich protest ukázal ako bezpredmetný a jazda sa opakovala, ale už bez vylúčeného Halabrína. Opakovaný štart vyšiel opäť najlepšie Cvetkovi, no v treťom kole odrazu začal strácať svoj náskok pred Málekom a ten ho bez problémov predbehol a zaistil tak remízu 3:3.

Posledná jazda priviedla na štart dvojice najlepších pretekárov oboch tímov. Nezadržateľne sa dopredu dostal Patrik Nagy pred Fritzom Wallnerom. Pokým Patrik pomaly zväčšoval svoj náskok, Fritz odolával náporu Matica Ivačiča počas celých štyroch kôl. Jazda sa aj napriek tomu skončila v pomere 5:2, nakoľko Ivačič nastúpil do jazdy čo by Joker, ktorému sa body násobia dvomi.

Po poslednej jazde nasledovala tradičná ďakovačka domácich pretekárov pre divákov, ktorí aj tentoraz vytvorili výbornú atmosféru a čakali na hlavnej tribúne a neodchádzali domov.

Výsledky:
Slovensko 49 (Fritz Wallner 14 bodov, Patrik Nagy 14, Martin Málek 13, Ján Halabrín 6, Ján Mesiarik 2)

Chorvátsko 36 (Matic Ivačič 11, Renato Cvetko 10, Dino Kovačič 9, Jernej Pečnik 5, Karlo Majnič 1)

Zdroj: www.speedwaxclub.sk

 


Galéria obrázkov

Slovenské družstvo F.Walner pred R.Cvetkom Ján Halabrín Radosť F.Walnera žarnovická exibícia začiatočníkov Poďakovanie divákom

© 2025 Slovenská motocyklová federácia | smf@smf.sk | podmienky používania | rss export
Práva na všetky použité materiály sú vyhradené. | tvorba web stránok